Friday night..

1kommentarer

Gårdagen var av det runtflängande slaget, i alla fall i början.
Jag cyklade, halvsjuk som jag är, med destination pappa. Kommer på någonstans halvvägs att jag borde handla något till kvällen, vi har ju knappt varit hemma så det finns inget gott att bjuda på, så jag svänger därför in på Konsum. Där blir jag varse om hur jag skulle runt när jag mötte en kompis till mamma. Hon undrade om jag skulle hem till pappa.
- Jag ska till pappa men sen till mamma igen.
- Fyller han år eller?
- Nej, jag ska bara äta där.
Lite förbryllad gick hon nog därifrån. (För att förtydliga så kan jag säga att mina föräldrar är skilda och att jag bor varannan vecka hos dem.)
Hem till pappa för middag och några panikattacker pga oinställda klockor. Två gånger tittade jag på klockor som inte var tillbakaställda till vintertid och började klä på mig och nästan rusa till tåget där jag skulle möta J.
Falskt alarm två gånger.
När det blev dags på riktigt att jag skulle möta henne gick vi en liten sightseeing-runda i staden. Och som du sa J - det var faktiskt inte vi som startade billarmet.. Nästa runda kommer nog snart igen förmodar jag..
Sedan hem för att undvika förfrysningskador, det måste nästan varit nollgradigt igår, tittade lite på bloggen, diskuterade vår man och fick av någon anledning, på filmen Dirty Dancing. Ett krav tillsammans med Grease att ha sett. Kult helt enkelt..

1 kommentarer

J

03 Nov 2007 21:16

japp..så snart som möjligt..du kommer inte undan det =D
//J

Kommentera

Publiceras ej