Luciadagen..

3kommentarer

Efter en tidig uppgång, vid femsnåret sådär, och två luciatåg: Ett i kyrkan med min bror och andra nior från Gröndalsskolan, de var jättefina och sjöng exakt samma låtar som vi gjorde när jag gick i nian förutom en svensk version av Hallelujah, och ett i skolan som esteterna skötte. Jag höll på att somna under den sista, det tog ju aldrig slut!
Men i alla fall,trevlig Lucia på er allihopa.
(Just det, vi ska komma ihåg att gratulera spanskalärare Lucía på namnsdagen..)

Jag viskar en bön inatt,
för alla de som väntar..
För de som tappat hopp,
för alla de som längtar..

Har ni vart på några Luciatåg?

3 kommentarer

Tobias

13 Dec 2007 17:11

svar: det är sant :) ha en mysig lucia du med!

J

14 Dec 2007 19:57

Du jag kom på att jag hörde Hallelujah på svenska en gång till igår med peter jöback..så då fick vi veta att den finns på svenska också..=)

Anonym

16 Dec 2007 13:08

haha ja, jag gick 4 stycken ;O

Kommentera

Publiceras ej