Körkort..

4kommentarer

Dyrare att ta körkort
Vägverket höjer avgifterna på teoriprov och körprov fr.o.m. 1 januari 2008.

Varför skulle detta hända just nu, för mig och alla andra i min ålder som kommer att ta körkort nästa år? Jag vet exakt varför, vägverket skyller på att de har gått back 30 miljoner och att de därför måste höja avgifterna. Men vad hände med inkomsterna de fick för handledarkurser som alla privata övningskörare behövde gå? Ett beslut som också drabbade oss, eftersom det bestämdes när vi (90:or) blev 16 år, och fick övningsköra.
Det handlar såklart om alla pengar de får in nu.
Vi är en enorm barnkull i början av 90-talet och därför kommer de att tjäna så mycket pengar på varje körelev så det är inte sant. Jag blir lite less faktiskt, handlar det inte om att vi ska få en bra utbildning?

Vad tycker ni?

4 kommentarer

theonlymee

11 Dec 2007 14:28

jag håller med dig. :P

bea

11 Dec 2007 15:26

fyfan va dåligt!

Hanna

11 Dec 2007 15:31

ah okejokej, lycka till (:

gabbi

11 Dec 2007 17:27

ska dom höja ännu mer? jag tycker att körlektionerna e tillräckligt dyra nu som dom är =( vadå måste vara rik typ för att överleva? folk säger att allt handlar inte om att ha pengar, men det e det visst det

Kommentera

Publiceras ej