Julkalendern..

6kommentarer

Jag vill bara börja med att säga att mina åsikter är grundade på att ha tittat på några halva avsnitt av årets julkalender, En riktig jul.
image134

Jag kan beskriva den med två ord:
Inte bra.

Mila önskar sig en riktig jul, som den alltid har varit, med mamma, Mila och marsvinet Bosse. Detta hotas att invaderas av den nyinflyttade grannen Klas som mamman fattat tycke för. Mila skriver till tomten,som hon inte tror på, med sin önskan och blir skickad Elfrid Nilsson - den lataste nissan på Nordpolen.
Deras försök att sabba för mamman och Klas går inte bra, snarare tvärtom.

Detta kanske låter bra och jag kan tänka mig hur skiten slutar, men just nu är ungen en liten bitch som bara sabbar för sig själv. Själviska lilla *piiip*...

Okej att jag inte är inräknad i målgruppen för julkalendern längre men jag tycker att det blivit en trend på senare år att de har blivit sämre. Senaste julkalenderna som var bra:  Julens hjältar, Mysteriet på Greveholm, Sunes jul, Pelle Svanslös och Dieselråttor&Sjömansmöss.
Vad tycker ni?

6 kommentarer

Tobias

08 Dec 2007 19:28

svar: haha du är så jävla bra, håller med dig fullt ut :)

sofie

08 Dec 2007 19:34

svar: jasså? blir det redan ljust? så tidigt som den 21? det visste jag inte..;P
tack desamma!

Tobias

08 Dec 2007 20:03

svar: nice men jag kmr faktiskt nog se brottskod: försvunnen istället :D

Josephine

08 Dec 2007 20:04

svar: Haha, ett bra tips faktiskt! :) den filmen verkar super :)

Håller med dig där om julkalendern, jag har inte riktigt fattat mig på den än. Brukar ta ett litet tag att fatta tycke om julkalendrar.. Men denna, njae.. Vettefan :)

sofie

08 Dec 2007 20:12

svar: precis, tappa rösten helt ;) haha

jasså, ja men där ser man..
kan faktiskt vara skönt att det bli ljust igen, mörkret är så mörkt..haha;P
läskigt att gå hem själv om kvällarna när det är mörkt ute..ge mig ljus -sommar :D

L

08 Dec 2007 20:19

Håller med dig till 110%.. SVT borde visa de äldre julkalendrarna i repris, och då syftar jag inte bara på Greveholm, Julens hjältar och de där, utan även de äldra som Trolltider, Albert och Herberts jul och Mumindalen tex.

Kommentera

Publiceras ej